Namdal Ressurs / Syna

LEDframe leverte lysrammer til et messekonsept for Sýna AS og deres kunde.

LED-lysrammer til spennende messekonsept
LEDframe bistod Sýna AS i utviklingen av et messekonsept for Namdal Ressurs. Sýna AS ønsket å skape en annerledes messestand som ville få kunden til å skille seg ut i mengden.

Utstillingen bestod av syv store LED-lysrammer med ulike motiver, egenutviklede disker, skap og blomsterkasser, i tillegg til barstolen Miura som er en designvinner fra Italienske Plank. Målet var at standen skulle vekke interesse og oppmerksomhet på konferansen, og dermed tiltrekke seg besøkende.

Fremstod som kompetente og dyktige
Det var John Are Lund Nilsen i Sýna AS som utformet forslaget til messestanden og gjennomføringen av prosjektet. Etter å ha tegnet opp skisser, kontaktet han flere leverandører for å se hvem som best kunne levere produktet han hadde i tankene. Han valgte LEDframe fordi han følte seg sikker på at de kunne levere en slik avansert teknisk løsning.

– Det er viktig med kunnskap om hva som kreves av tekniske løsninger, og det har LEDframe, forteller han.

Det var viktig å velge en leverandør med den innsikten og kompetansen som kreves for å bygge så store rammer, og med nok lys til slike motiver. I tillegg til å lyse opp motivene på en god måte, hadde lysrammene en annen fordel.

– Lyssettingen var et element i seg selv. Her er det standelementene som gir lys til utstillingen, man slipper fordyrende lysrigg eller lignende og det forenkler monteringen.

Ville ha en løsning de kunne håndtere på egen hånd
Når virksomheter skal ha utstillinger på messer og konferanser, velger de gjerne å leie konstruksjoner og løsninger. Namdal Ressurs ønsket å investere i en varig løsning. Derfor var det avgjørende at Sýna AS fant en langsiktig leverandør med et letthåndterlig produkt.

– Det var viktig å legge til rette for at kunden skulle kunne montere og demontere på egen hånd, sier Lund Nilsen.

LEDframe ga grundig opplæring i håndteringen av produktet. Dermed har Namdal Ressurs fått en løsning de kan benytte seg av i flere år fremover. En avgjørende faktor for valget av en løsning fra LEDframe, var dessuten at det er enkelt å bytte motiv på rammene. Nå kan de senere brukes til å fremme nye budskap.

– Det blir jo også et miljøhensyn. Nå kan de sette opp en helt annen utstilling neste år uten å bytte ut så veldig mye. Om to år kan vi ta frem bildene fra i år, om ønskelig, og gjenbruke disse, sier Lund Nilsen.

Vil helt sikkert bruke LEDframe igjen
Lund Nilsen forteller at kunden er veldig fornøyd med det som ble levert. Konstruksjonen ble først utstilt på en konferanse i Stavanger og tiltrakk seg mye oppmerksomhet.

– Det var mange utstillinger på konferansen, men det var denne som var mest synlig. Kunden føler at investeringen har gitt dem den synligheten som var ønsket, og da har jo vi oppnådd mye av vårt mål også.

Han mener LEDframe var enkle å samarbeide med og at kommunikasjonen var bra. På større, mer utradisjonelle prosjekter er det umulig å unngå at misforståelser oppstår, men han beskriver samarbeidet som problemfritt.

– LEDframe har levert den kvaliteten og det resultatet jeg forventet. Jeg kommer helt sikkert til å bruke dem igjen, sier han.

Bla opp